•Szeretettel köszöntjük iskolánk honlapján• Lapozgasson oldalainkon!. Oldalaink folyamatosan frissülnek!
FŐOLDAL  TANTESTÜLET  HÁZIREND  PEDAGÓGIAI PROGRAM  EMELTSZÍNTŰ TESTNEVELÉS  CSENGETÉSI REND  KÖNYVTÁR  E-KÖNYVTÁR    E-ISKOLAÚJSÁG-R 
k Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola

             4300 Nyírbátor, Zrínyi Ilona u. 48.       
                     
                KAPCSOLAT        
k

Kedves Diákok, Szülők, Pedagógusok!

Kovács Judit vagyok, az intézmény iskolapszichológusa.

A Tankerület rendelkezése alapján 2020.03.16-tól a személyes jelenlétet igénylő feladatellátás visszavonásig szünetel, ezért az intézményben történő iskolapszichológusi ellátás sem elérhető. 

Ugyanakkor lehetőség van online felületen történő egyéni segítő beszélgetésre, bizonyos kérdésekben, bizonyos határig személyes találkozás és beszélgetés nélkül is.

Ha ebben a kritikus helyzeteben szeretne, szeretnétek kérdéseket, segítséget kérni a  rajklaszlo@freemail.hu  email címen vagyok elérhető.

Üdvözlettel: Kovács Judit iskolapszichológus

k

Kedves Mindenki!

A Magyar Pszichológiai Társaság Katasztrófapszichológiai Szekciójához nagyon sok kérdés érkezett, a járvány pszichológiai vonatkozásával kapcsolatban, ezért egy tájékoztató anyagot tettek közzé, melyet a következő linken tudtok elolvasni!

k

k
k
Írj bakancslistát! Kattints a képre és töltsd le!

















Hamarosan itt az év vége, közeledik a bizonyítványosztás. Sok gyereknek ez az időszak nehéz. Mire figyeljünk, mit tehetünk!

Bármi történikSzégyen átalakítása6+1 alternatíva a „hogy vagy?” helyett

50 megküzdési stratégia

Önértékelés

k

k

k

k

k

Néhány ötlet a hosszú hétvégére, amit családtaggal, barátokkal csinálhatsz:

Mit játszunk a gyerekkel?

Önismereti társasjáték

Ingyenesen letölthető 
A TITOKTÜNDÉR
hangos könyv!
kkk

Hogyan éljünk a bezártságban – és utána? – Geszvein Erika szakpszichológus a Mandinernek

Geszvein Erika szakpszichológussal KÉSZÜLT RIPORTBAN olvashattok A BEZÁRTSÁG-ÉS UTÁNA MIKÉNTJÉRŐL ÉS EREDMÉNYEIRŐL

k

Forrás: https://mandiner.hu/cikk/20200518_geszvein_erika_szakpszichologus_a_mandinernek?fbclid=IwAR1ZfJirDvTb-7u3uIPCo7IO-mtIO4vynJNpN9taKuvOsUXVBSn0Fwu38qE

18 egyszerű érzelemszabályozási technikákról olvashattok a következő cikkben, ha felmegy a pumpa, le is tudjon menni. 

k
Az indiánt hosszú vándorútja során egy autó felvette és percek alatt elrepítette úti céljához. Az indián ekkor leült az árok szélére, hosszan üldögélt, s a kérdésre – Mit csinálsz? Mire vársz? – ekképp sóhajtotta el magát: 

– Várom, hogy utolérjen a lelkem!”

Ez a fenti példázat Korzenszky Richárd bencés szerzetes Üzenőfüzetében szerepel”. forrás:https://pszichoforyou.hu/erzelemszabalyozastechnikalelekerosito/?fbclid=IwAR0WrrnMQktGnXOmKpYgNdyTJxG7zfsMrpNfVPDU2qxSBPZZR_Hj8Hri4Zk


GYORS ELLAZULÁS

k

Hogyan tudjuk segíteni a gyermek kudarctól való félelmének leküzdését
k
Hogyan tudjuk segíteni a gyerekek MENTÁLIS EGÉSZSÉGFEJLŐDÉSÉT, avagy „Ép testben, ép lélek”
k
Hogyan tudjuk segíteni a gyerekek önszabályozását?
k

MI AZ, AMIRŐL DÖNTHETÜNK?

k

MI MIATT AGGÓDOM?
k
AGGÓDALOM ELHALASZTÁSA
k
Feszültségazonosítás és kezelés a hétköznapokban

A stressz-diagram gyakorlat
https://gallerypsziche.blog.hu/2020/04/30/mi_a_baj_658
Dr.
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna
pszichológus

k

Így is segítheted gyermeked önbizalmának fejlődését!

k

Tanároknak, hogy diákjaid reziliensek legyenek!

k

MOTIVÁCIÓ!?

k

AKTÍV ÉS PASSZÍV TANULÁS

k
Szankció az otthoni tanulás idején. Alkalmazzuk vagy sem?
A következő linkre kattintva eldönthetitek!
k

Közelharcok az otthoni tanulással 

gyerek-szülő küzdelmek a „home school”-ban!

k

Miért fontos a nevetés és humor a nehézségekben?

k

Boldogság
k

Ha teheted, töltsd a szabadban a hosszúhétvégét, természetesen a szabályokat betartva!

k

Ötletek hétvégékre
Alsósoknak
k
Felsősöknek
k

Miért kiabálunk, amikor dühösek vagyunk?

k

Hullámzó lelkiállapot!?

k

Figyeljünk egymásra!

Karantén idején felerősödött családi erőszak!

k

Érzelmi kompetencia

k

Érzelmek felismeréséhez egy kis segítség!

k

Lélekerősítő

k
hA Zöld Alma Diagnosztikai és Fejlesztő központ osztotta meg a „Covid Virus Időkapszula” foglalkoztató füzetet, melyben a gyerekek (de felnőttek is) saját érzéseiket, emlékeiket, fontos dolgaikat jeleníthetik meg, a mostani időszakról, mely akár egy maradandó emlékkönyvvé is válhat.
https://drive.google.com/file/d/1pewLKXFRLCqOqZVIFSIt3Qh-aQOe7YM-/view?fbclid=IwAR3Ug95HgaZw83V8-wUqGNpf2Ce3aLbmWgwwg2fKJUCqjS4iXaCs4SZkp40

Internetezz biztonságosan!

k

Az elvált szülők kapcsolattartási ajánlásáról a kijárási korlátozás idejére vonatkozóan a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány oldalán tudtok tájékozódni.

k

Ezt a linket azoknak ajánlom, akik elvált szülőként, külön nevelik gyermeküket és a járványhelyzet idején a kapcsolattartás kérdéseiben dilemmái vannak. Néhány leggyakrabban felmerülő kérdésekre ad választ a Családterapeuta szakembere.

k

Relaxációs technikák, stabilizáló gyakorlatok feszültség oldásra

Gyerekeknek

k

Nem csak gyerekeknek

k

Felnőtteknek

k

                                                                   Kedves Szülők, Pedagógusok!

Ezt a cikket azért ajánlom, mert néhány napja tart már a „bezártság” aminek nagyon lehetne örülni, főleg azért mert a szeretteinkkel vagyunk „összezárva”. Ez a cikk, viszont nagyon finoman, de érthetően ír pszichológiai oldalról és tapasztalati szemszögből is az ütközések kialakulásáról és arról, hogy mit is lehetne kezdeni ezekben a helyzetekben.

Karanténpszichológia: így kezeld az otthoni konfliktusokat

A hétvégére, a „MARDJ OTTHON!” szabadidőre ajánlás.

A Legyen újra színes a világ! 1. száma A pdf-et Google Driveból tudjátok letölteni és a link szabadon tovább osztható: 

k
k
k

https://www.facebook.com/pszichetrener/photos/a.105083777520777/221556465873507/?type=3&theater

NAPIREND

Szükséges felhívni a figyelmet erre a KÖZÉRZETJAVÍTÓ rutin, majd szokássá alakuló életmódbeli kialakításra, ami ebben a kritikus helyzetben igen lényeges. Álltalában két szélsőséges idő és napirend beosztással találkozhatunk, melyek lelki problémáinkra is veszélyt jelenthetnek.

Az egyik, amikor a nap 24 órája sem elég teendőink elvégzésére. A túlzsúfolt és feszített munkatempó szorongáshoz vezethet, az állandó „mindig csinálni valamit, és jól csinálni” érzettől.

A másik, amikor nagyon sok szabadidővel rendelkezünk, és mégsem töltjük el „hasznosan”. A cél nélküli és a semmitmondó üresjáratok, vagy a „ráérünk arra még” halogatások pedig a hangulatunkra lesznek negatív hatással. 

A napirend fontos a keretek az állandóság és a rendszer meghatározásában, a kiszámíthatóság, biztonságérzet, kiegyensúlyozottság kialakításában.

Nem lehet azonos napirendje mindenkinek, hiszen a kialakítás függ a családtagok számától, családtagok korától, nemétől, az aktívitást igénylő tevékenység mennyiségétől, stb.

FELHÍVOM a szülők figyelmét, hogy a gyermekük napirend kialakításában és annak betartásában nagyon fontos szerepük van. Nem csak abból adódóan, mert ezek az otthontöltött napok iskolai napoknak minősülnek, hanem azért is, mert az egymást követő napok, hetek egyre megterhelőbbek lesznek lelkileg, fizikailag, mindenki számára. Ezzel az egyszerű, de ésszerű szervezéssel mindenki könnyebben el fog tudni igazodni, boldogulni. FONTOS a napirend kialakításában, hogy a gyerek tudja, mi miért mikor történik és elmondhassa véleményét, a kialakításban. Ne legyen az, „Mert én azt mondtam!”

Természetesen a rugalmasság és a kikapcsolódás alappillére a napirend kialakításnak, melyet mindenki maga alakít. Lásunk néhány jelentéktelennek tűnő, de sokat segítő apróságokat.

ˇ         Kelj fel mindig ugyanabban az időben.

ˇ         Végezd el a szokásos reggeli dolgokat. (reggeli, mosakodás, ágyak bevetése, stb.)

ˇ         Öltözz fel, ne maradj pizsamában.

ˇ         Jelöld ki azt a fix időpontot, amikor tanulsz, dolgozol. Így mindennap ugyanabban az időben kezded és fejezd be tennivalóidat.

ˇ         Legyenek a tantárgyak vagy munka között szünetek, mint az iskolában. Ilyenkor egyél, igyál, szellőztess, intézd el a szükségleteidet.

ˇ         Legyen kijelölve a pihenőidő.

ˇ        A tanulás, munka az tanulás, munka, - a pihenés és kikapcsolódás az pihenés és kikapcsolódás. VÁLASZD SZÉT A KETTŐT. HÚZZ HATÁRT.

ˇ         Tartsd a kapcsolataidat és beszélgess chaten vagy telefonon szeretteiddel, barátaiddal.

Érzelmileg megterhelő napok elé nézünk, tanulók, pedagógusok, szülők. A napirend még „bevezethető” ami a későbbiekben fogja eredményét mutatni.

Kedves diákok, szülők!

A hétvégére, a „MARDJ OTTHON!” szabadidőre ajánlás.

 

Alsó tagozat

Népmesék nézése vagy olvasás. De nem csak népmesék! A Grimm mesék vagy Benedek Elek, Illyés Gyula és még sorolhatnám.

MIÉRT? Mert, a gyerekeket is foglalkoztatja a járvány. Számos kérdés merül fel bennük. Mi van? Mi lesz? Mi van ha….? Ezek a félelemkeltő és szorongáskeltő kérdések kimondva vagy kimondatlanul is jelen vannak bennük. A mesén keresztül történhet meg az élményfeldolgozás. Ezekben a mesékben megjelennek a szimbolikus  üzenetek, melyek segítenek a feszültségcsökkentésben, vágyteljesítésben, tanulságokat adnak át, problémamegoldót vagy védekezést, stb.

 

 

Felső tagozat

A felsősöknek a Hétköznapi menyország című Svéd filmet ajánlom. Ez most más, mint amit szerettek, ezért CSAK ajánlás, de jelen helyzetben aktuális. Az alkalmazkodás, kitartás, és aktivitás erősítésére.

SEGÉDANYAG SZÜLŐKNEK/GONDVISELŐKNEK A KORONAVÍRUSSAL (COVID-­‐19) VALÓ CSALÁDI MEGKÜZDÉSHEZ


k
k
k