„Magvető” a Magyar-Angol Kéttannyelvűben
Ismét közeleg egy új, a 2022/23. tanév. Ilyenkor a
nagycsoportos óvodás gyerekek szüleit a beiskolázás kérdése foglalkoztatja a
legjobban. Azon töprengenek, melyik iskolai programot, melyik tanító nénit,
illetve melyik intézményt válasszák szeretett gyermekeiknek. Az elkövetkezendő
tanévben is programok színes választékával várjuk a tanköteles gyermekeket a
Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Iskolába. Érzelmi biztonság és öröm nélkül
nincs hatékony tanulás.
Induló első osztályaink a következők:
1.
a /Angol
kéttannyelvű osztály, ahol a
készségtárgyakat a kezdetektől (ének-zene ,vizuális kultúra , technika és
tervezés) angol nyelven tanulják a
gyermekek. Képzett nyelvtanáraink mellett, az idegen nyelvi tanórán kívül, már alsó
tagozaton a Mátészalkai Tankerületben
egyedül, a mi intézményünkben az Amerikai Egyesült Államokból érkezett, szakképzett
lektor tanár tanítja a társalgást. Ez a
felső tagozaton is folytatódik, kibővülve a célnyelvi civilizációval. Felsőbb
évfolyamon is az egyes tárgyakat angol nyelven tanulják a gyerekek. Az angol és
matematika órákon a tanítványaink már az első évfolyamon is rendszeresen
használják a tanulói tableteket. A játékos formában átadott ismeretek jobban
rögzülnek. Intézményünk Lego Spike Prime
és EV 3 készletekkel gazdagodott, így a robotika is beépül a gyermekek
mindennapjaiba .Végzős, angol nyelvet
tanuló tanítványaink a nyolcadik év végére komplex C típusú
nyelvvizsgával gazdagodva hagyhatják el intézményünket.
Az 1. b osztály néptánc oktatás: A tánccal
fejlődik a gyermekek ritmusérzéke, javul a testtartásuk, és a mozgáskoordinációjuk.
Bátorságra, óvatosságra, kitartásra nevel, kitűnő közösségépítő.
Önbizalomnövelő örömforrás, és ápolja hagyományainkat.
A Mátészalkai
Szatmár Alapfokú Művészti Iskola feladatellátási helyeként működünk. Így a szülőket nem terhelve jutnak a gyerekek újabb képzéshez. A néptánc
tanítása a mindennapos testnevelés órák
keretében heti két tanítási órában valósul meg. Így időt, pénzt és fáradságot takarít meg
gyermek és szülő egyaránt.
Az 1. c Lovaskultúra –oktatás : A lovassport a
szabadidő eltöltésének egyik leghasznosabb és legegészségesebb módja. Szorosan
összefügg az életminőséggel. Kimozdítja a gyermekeket a mindennapokból, fejleszti
a tanuláshoz szükséges részképességeket, nagymozgásokat, melyek tovább javítják
a finommotorikát. A lovaskultúra –oktatást a városban egyedül a mi intézményünk
építette be Pedagógiai Programjába. A 2021/22. tanévtől a mindennapos testnevelés
órák keretében, heti egy alkalommal, két órában tudjuk biztosítani
tanítványainknak teljesen ingyenesen ezt az igen költséges sportot. Mindez a Mátészalkai Tankerületi Központ valamint
Nyírbátor Város Önkormányzatának támogatásával valósul meg. Köszönjük! A lovaskultúra
elméleti és gyakorlati ismereteinek az elsajátításához a helyi Fedeles
lovardában, képzett lovaskultúra oktatók nyújtanak segítséget. Az egyéb
lovassportokat és fogathajtási ismereteket Zsadányi Gábor tanító bácsink koordinálja,
aki a lovassport szerelmese.
Leendő első
osztályos tanítóink:
|  |
Fülepné Baracsi Tünde vagyok, nyírbátori gyökerekkel
rendelkező pedagógus.
Nyírbátorban születtem, szinte gyermekkori álmom vált
valóra azzal, hogy pedagógusi pályára léptem. Édesanyám és nagymamám
óvodapedagógusok voltak, így nem állt messze tőlem az elhivatottság, a
gyermekekkel való kapcsolat, a tanítás, oktatás iránti vágy.
Gimnáziumi tanulmányaimat Nyírbátorban, az akkori
Báthory István Gimnáziumban végeztem, majd a Nyíregyházi Főiskolán szereztem
diplomát 2004-ben tanító- angol műveltség területen.
Lassan 18 éve
már annak, hogy a betűvetés, a számolás, az írás, és az olvasás tudományára
okítom, tanítom a kis nebulókat. Több első osztályt kísértem már végig alsó
tagozat végéig, valamint angolul is tanítottam számos alsós osztályban.
Fontosnak tartom, hogy a tanulók biztos tudást
kapjanak, ennek alapja a következetesség, a pontosság, rendszeresség és a
fegyelem. Igyekszem a tanulókat sok-sok dicsérettel ösztönözni, az órán oldott,
hangulatos légkört teremteni, a kis nebulókat játékos feladatokkal motiválom a
tanulásra.
Törekszem arra, hogy az iskolába érkező kis elsősök
megszeressék az új közeget, hatékony legyen az óvodából iskolába való átmenet,
és igyekszem felkelteni az idegen nyelv tanulása iránti érdeklődésüket, amelyet
sok játékos feladattal, mondókával, interaktív szemléltető eszközzel teszek
érdekessé számukra.
Megtisztelő feladatnak érzem, hogy részese lehetek az
első osztályos gyermek világképének formálásában, így mindent megteszek annak
érdekében, hogy oktató- nevelő munkámat a lehető legjobban lássam el.
|  |
Matolcsi
Katalin vagyok. 1994-ben a nyírbátori Báthory István Gimnáziumban
érettségiztem. 1999-ben tanító-vizuális nevelés műveltség területen diplomát
szereztem.
A tanítói
hivatás választását azoknak a nagyszerű pedagógus személyiségeknek,
családtagoknak köszönhetem, akik szűkebb és tágabb környezetemben körülvettek
szakmájuk elismert művelőiként, és a helyi közösség megbecsült tagjaiként
példát mutattak.
Már
pályakezdőként is nagyon fontosnak tartottam, hogy munkámat a folyamatos
fejlődés, az új dolgok iránti fogékonyság jellemezze, hiszen önmagunk
fejlesztése ezen a pályán elengedhetetlen.
Továbbképzések
sokaságán vagyok túl és az új ismereteket alkalmazom a gyakorlatban is, hogy
változatosabbá, érdekesebbé tegyem tanóráimat.
Figyelemmel
kísérem az újdonságokat, hogy az általam átadott ismeretek a kor igényeinek
megfelelőek legyenek, ugyanakkor illeszkedjenek az adott gyermekközösség
képességeihez és életkori adottságaihoz.
|  |
Vargáné Csonka Dóra vagyok, tanító, ének-zene,
drámapedagógus, aki 30 éve hűséges és elhivatott dolgozója iskolájának.
Pályafutásomat Pócspetriben kezdtem, mint alsó
tagozatos tanító.
Később iskolánkban folytattam munkásságomat, ahol volt
tanítóim és tanáraim munkatársaként lestem el sok fortélyt. Számomra a
tanítás-tanulás, a nevelés, az értékteremtés, az ismeretek átadása az életem és
eddigi pályám meghatározói. Nagyon fontosnak tartom a gyermek és szülő felé
irányuló kedvességet. Hiszem, hogy kölcsönös, szeretetteljes kapcsolat a közös
munkánk alapja. A gyermeki világ őszinteséggel, személyességgel, elfogadással,
sok játékos feladattal, élménnyel nyitható meg, melyet sok drámapedagógiai
fogással színesítek. Meggyőződésem, hogy jól tanulni csak egy jó közösségben
lehet. Nyugodt, szeretetteljes osztálylégkört igyekszem kialakítani, melyben
fejlődhet a tanuló önbizalma, tudása.
Szakmai fejlődésem mindig szem előtt tartom. Igyekszem
új oktatási módszerekkel megismerkedni, azokat kipróbálni, alkalmazni.
Végzettségeim: Kölcsey Ferenc Tanítóképző főiskola/ének-zene
szakkollégium/
Bessenyei György
Tanárképző Főiskola: Ének-zene szak
Bessenyei György
Tanárképző Főiskola: Drámapedagógus/színi nevelési specializáció/
Budapesti Műszaki
és Gazdaságtudományi Egyetem: Közoktatási Vezető
|
Örömmel várjuk a következő tanévet, hogy
megismerhessük az új elsősöket!
 |
|